De komende dagen zal GroenLinks lijstduwer Gebert Lucassen een voorspelling  doen over de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen. Iedere partij komt aan de beurt in zijn subjectieve column. Vandaag: Beter Oss.

Geberts Glazen Bol

Beter Oss haalt 19 november 1 zetel (nu ook 1). Joop van Orsouw zat in de oppositie en blijft daar ook.

Eigenlijk is dit lijst Joop van Orsouw. Hij flirtte met Rita Verdonk, Henk Krol en nu zelfs met Dick Schouw maar het lukte hem deze raadsperiode niet om 3 commissieleden te vinden. In de gemeenteraad is hij de een-na-beste debater. Hij slaat iets te vaak onder de gordel wat ten koste gaat van samenwerking met andere partijen. Beter Oss is vaak tegenpool van GroenLinks. Joop doet veel aan cliëntelisme zoals zijn langdurige strijd voor behoud van een groen dak van een individuele bewoner. De afgelopen raadsperiode zijn 4 amendementen/moties aangenomen waarvan Joop initiatiefnemer was. Joop zit natuurlijk zelf in het platform millenniumdoelen Oss waarin hij actief meedoet.

De campagne van Beter Oss komt langzaam op gang maar in de debatten zal Joop vast zijn ballonnen opblazen. Voor de meeste partijen zal het geen probleem zijn de luchtballonnen van Beter Oss door te prikken. Dat zal wel groot geknal van Joop veroorzaken. Hij houdt van vuurwerk en heeft dan ook tegen de GroenLinks-motie beperking vuurwerkoverlast gestemd. Van mij mag Joop van Orsouw levenslang in de gemeenteraad van Oss zitten. Wel graag op zijn eentje want samenwerken is niet de beste kwaliteit van Joop van Orsouw. Wil je niet op de lijsttrekker van Beter Oss  stemmen dan is mijn stemadvies: Dirk Kurzweg. Hij is de man van het groene dak. Een prettige twitteraar en kwetsbare duurzame tak van Beter Oss.

Wordt vervolgd met VDG,

Gebert Lucassen