Politicus Dolf Warris gaat met een fris koppie de laatste dagen van de campagne in.  Zaterdagmiddag werd namelijk dertig centimeter afgeknipt van zijn iconische lange lokken. De GroenLinks-leider doneert het haar aan het goede doel.

Zodra de operatie bij Yes Haarmode aan de Witte de Withstraat is volbracht, haalt Warris zijn handen eens goed door zijn nieuwe kapsel. Het staat niet alleen heel anders, het voelt ook zo. Het zou namelijk best eens twintig jaar geleden kunnen zijn dat zijn haar voor het laatst zo kort was.

Het campagneteam van GroenLinks was daarom zelfs bang dat de kiezer Warris niet meer zou herkennen zonder zijn lange haar. De knipbeurt werd daarom ingepland ná de opnames van het laatste tv-debat voor de verkiezingen.

De afgeknipte vlecht van Warris' haar wordt opgestuurd naar de haarstichting. Die verwerkt de lokken tot een pruik voor kinderen en volwassen met haarproblemen. Door GroenLinks werd de actie al tot 'geknipt voor verandering' gedoopt. ,,En goed voorbeeld doet volgen", zegt Warris in de kappersstoel, ,,Een paar andere fractieleiders van onze partij hebben al toegezegd mee te doen. Het zijn dan meestal de dames die zoveel haar kunnen afstaan."

(BRABANTS DAGBLAD, 17 MAART 2018)