Bomen staan in Oss onder druk. Door ziekte, maar ook door het beleid van dit college. Voor GroenLinks staat voorop dat in de komende vier jaar bomen topprioriteit krijgen en er een groot aantal extra bomen bijkomen in de gemeente Oss. Onze gemeente moet een inhaalslag halen. Dat betekent ook dat we heel voorzichtig moeten zijn met het kappen van bomen.

bomen aan de raadhuislaan

Stop de kap aan de Raadhuislaan

Er staat een stel kerngezonde bomen aan de Raadhuislaan. Tegen het beleid in, betaalt de wethouder mee om deze bomen te kappen, terwijl de bewoners die uitkijken op de bomen deze graag behouden. Gezonde bomen kappen is om heel veel redenen onverstandig, daarom: stop de kap!

GroenLinks wil een verplichte kapvergunning om te zorgen dat bomen niet zomaar gekapt kunnen worden. Daarnaast moet de gemeente inzetten op natuurlijk bermbeheer, dit is veel beter voor de biodiversiteit. Tot slot moeten we een inhaalslag maken. Plant daarom de komende jaren ontzettend veel nieuwe bomen bij, de goedkoopste en duurzaamste manier om klimaatverandering tegen te gaan.

Presentatie_bijzonderbomen_pers_ester

Wordt er een boom gekapt?

Er worden in de gemeente Oss teveel gezonde bomen gekapt. Gaat er in jouw omgeving een boom om? Meld dat dan via dit formulier, en wij zullen kijken of we dit kunnen tegenhouden!